Delrapporter
Delrapporter skapas alltid från en befintlig rapport där alla enkätsvar sammanställts. Hur en sådan rapport tas fram beskrivs i en annan guide. Här utgår vi alltså ifrån att det redan existerar en huvudrapport. Då börjar vi med att via Hitta enkät leta fram enkäten som ska ligga till grund för våra delrapporter. När vi klickat på enkäten visas enkätens dashboard (översiktssida). I detta exempel har vi valt enkäten ”Stefan och Ola testar delrapporter”:
Mitt på enkätens dashboard återfinns redan skapade rapporter:
Vi klickar på rapporten ”Stefan och Ola”.
Klicka på Ny delrapport.
Vi anger ett namn på delrapporten och ser till att under ”Möjliggör export” är PDF markerat:
Klicka på Nästa.
Klicka på plus-tecknet.
Expandera enkätfrågan (eller enkätfrågorna) som ska ligga till grund för delrapporterna och bocka i rutan:
Klicka på Välj.
Klicka på Slutför.
Klicka på ikonen för att öppna rapporten.
Rapporten innehåller i utgångsläget alla enkätsvar:
Klicka på för att filtrera rapporten.
Avmarkera först alla svarsalternativ. Därefter markerar vi det svarsalternativ som ska ligga till grund för första delrapporten. I vårt exempel är det fakultet A:
Klicka på OK.
Nu redovisas endast svaren från respondenter som tillhör denna organisatoriska enhet:
Klicka på
Då kan vi öppna och spara rapporten som en pdf-fil. Stäng därefter pdf-filen som vi precis sparade. Nu är vi tillbaka i SUNET Survey och klickar återigen på ikonen med tratten för att filtrera och markerar nu nästa svarsalternativ som vi vill ta fram en delrapport för. I vårt exempel är det fakultet B:
Klicka på OK och upprepa tills alla delrapporter är tillverkade.