Skapa ett Teams-möte i Canvas
Teams finns integrerat i Canvas och som personal på kursen skapar du enkelt upp ett möte som dina studenter kan delta i.
Skapa en sida som du kan länka till konferensen från. Inne på sidan väljer du den blå pilsymbolen, därefter klickar du på Microsoft Teams Meetings.
Du kommer nu få ett välkomstmeddelande från Microsoft Teams. Klicka på Sign In, i vissa fall kommer du ombes att logga in, i så gör du det med ditt Lucat id. Lägg även till suffixet @lu.se (ex. abc-123@lu.se)
Nästa steg blir att godkänna att ett möte skapas. Välj Create Meeting Link.
Välj namn på mötet och ange vilken tid det ska hållas.
Du har nu skapat ett möte för samtliga på kursen. Den sida du har lagt mötet på ser nu ut enligt följande.
Spara sidan, tänk dock på att detta möte inte automatiskt kommer att hamna i Canvas kurskalender. Ett förslag för att få den att synas är exemepelvis att kryss i Add to Students to-do.
Detta resulterar i följande kalenderhändelse. Nu är både du och dina studenter redo för Teams möte.